Pelgrimtocht naar begin van de wereld St.Jacob. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu Pelgrimtocht naar begin van de wereld St.Jacob. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu

Pelgrimtocht naar begin van de wereld St.Jacob.

Door: Johannes.

Blijf op de hoogte en volg Johannes

17 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Voor vandaag staat op progamma bezoek pelgriminformaticentrum in St.Jacobiparochie. Als vrijwilliger kennismaking met nieuwe vrijwilligers die zich hebben opgegeven onder genot van hapje en drankje. Aanvang 14.00 uur.

Om toch wat wandelkilometers te maken ontstond gister het plan om hier als pelgrim naar toe te lopen. De weg terug moet liftend altijd mogelijk zijn.

Vanmorgen om 7uur vertrokken, pikdonker maar droog. 8.10 uur Roodhuis aangekomen. Bij Bote en Mieke (ons stamcafe)brande volop licht. Nadat ik op venster klopte moest ik binnenkomen en werd mij vanalles aangeboden. Na kopje thee en nadat ik foto had genomen van hun kerststal (zie foto)kon ik verder.

De reis ging verder via Oosterend-Wommels-Tjom naar Franeker. Hier kopje koffie nog 14.4 km.

Dit viel tegen, ben 4.1km omgelopen waardoor ik 14.15 uur als laatste in St.Jacob werd verwelkomd door Frans Hofstra.

Na onder genot van hapje drankje koffie zeer geslaagde bijeenkomst waarbij allerlij reiservaringen werden uitgewisseld mocht ik met Hans de Jong terug naar Sneek en werd ik voor de deur afgezet. Hans nog hartelijke dank hiervoor.

Pake

  • 17 December 2011 - 20:50

    Liana:

    Zo te zien was het wel weer gezellig. Volgende week in Marssum krijg ik wel een verslag van je. :)

  • 17 December 2011 - 20:52

    Jannie:

    Hoi Johan

    Eens een pelgrim altijd een pelgrim!
    Wat een leuke wandelreizen houden jullie er op na en dat allemaal vanaf mijn geboorte plaats Roodhuis!

    Fijn weekend nog en oant sjen.

  • 17 December 2011 - 23:25

    Gerda Van Der Meer:

    hi Johannes,

    En dat voor dag en dauw weg!
    Nou je hebt tenminste niet achter de geraniums gezeten en frisse lucht binnengekregen!
    Heb je nog energie over om je verjaardag te vieren?
    Groetjes jezus

  • 18 December 2011 - 09:45

    Marion:

    Hallo Johannes,
    Ben blij dat ik niet zo besmet ben met het Pelgrimsvirus, want 2 keer per maand naar Utrecht lopen voor deze vrijwilliger bij de tentoonstelling Pelgrims op weg naar Santiago, is wat veel.. Overigens hebben al 20.000 mensen deze bezocht! Wens je fijne verjaardag en tot mails, M.

  • 23 December 2011 - 19:36

    Truus Thiecke:

    Johannes van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde en voorspoedige jaren er bij gewenst. dit zelfde voor geert.
    Groetjes van truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johannes

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 206988

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 10 September 2012

Laatste stuk Camino Frances.

06 Augustus 2012 - 06 Augustus 2012

Test

27 Augustus 2011 - 10 September 2011

Zuid-Frankrijk opweg naar Santiago de Compostella

24 Augustus 2010 - 08 September 2010

De weg naar Rome

31 Augustus 2009 - 16 September 2009

Ontdekking Camino

Landen bezocht: