Pake en Beppe backpacken naar Italie. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu Pake en Beppe backpacken naar Italie. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu

Pake en Beppe backpacken naar Italie.

Door: Johannes.

Blijf op de hoogte en volg Johannes

30 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Het is zover, lang voorbereide reis, eenmaal uitgesteld gaat nu toch door.
Tassen gepakt gaan zo meteen naar de trein van11.45 uur en hopen ongeveer 21.30uur op de plaats van bestemming te zijn.
Berichten doe ik hoofdzakelijk per telefoon.
Hier nog even test.

:SMS update:: 30 mei 2012 :
Zijn helemaal klaar voor de reis naar Rome

:SMS update:: 30 mei 2012 :
Na toch nog even vertr. bij Utrecht zitten we nu op terras te wachten op vliegtuig ingeschekt en wel.

:SMS update:: 30 mei 2012 :
10.40 uur eindelijk terras na moeilijke puzzelrit met metro en trein.

:SMS update:: 31 mei 2012 :
Zitten nog op terras aan glaasje wijn 24 gr. Groeten Pake en Beppe.

:SMS update:: 4 juni 2012 :
4 JUNI 11.45 uur. Zitten nu in trein naar Siena. Is hier nu bewolkt maar warm. Groeten PAKE en BEPPE.

:SMS update:: 4 juni 2012 :
Niet te geloven het spoelt hier.

:SMS update:: 4 juni 2012 :
Zijn nu in Siena gearriveerd na 6 uur reizen. Iets ander weer vannacht word regen verwacht. Ook nog even stad ingeweest helaas te kort. Morgen op naar Pisa.

:SMS update:: 5 juni 2012 :
5-6-12 10.50 uur. Zitten nu in trein naar Pisa. Weer goed. Groeten Pake

• 30 Mei 2012 - 21:08

Anton En Ank.:

Gelukkig; We wensen jullie een hele goede nachtrust.

• 31 Mei 2012 - 16:53

Johannes V. D. Meer:

Dag twee Rome.

Helaas kan ik niet inloggen dus verslag doe ik maar zo.

Na gister dus toch zware dag met reizen hebben we vanmorgen tot 10 uur uitgeslapen, nog net op tijd voor ontbijt op de camping.
    Na ontbijt toch maar per metro en trein naar Rome gegaan.
    Wandeling gemaakt om Vaticaanstad toen Pieterplein op en geprobeerd het Vaticaan in te komen maar lukte niet met korte broek.
    Hierna even langs Friezenkerk gelopen teraje gepikt en via Pantheon met metro weer huiswaards.
    Morgen maar weer eens vaticaan proberen. Ondertussen is het hier weer 32 gr. Jammer dat ik niet kan inloggen, geen fotos dus.

Groeten Pake en Beppe uit zonnig Rome.

• 01 Juni 2012 - 16:08

Dag drie Rome.

Vandaag na ontbijt op de camping met metro naar Collosseum gegaan. Hier wat rondgekeken geweldige bouwerken (je ziet elke keer je ogen uit hoe men dit voormekaar kreeg)

Daarna langs Circo Massimo (dat van Ben Hur) via Tiber naar Vaticaan waar we nu wel werden toegelaten.

Vervolgens naar Metro (temp. ondertussen 30 gr. tterrasje terug naar huis.

Morgen Villa Borgheze.

• 02 Juni 2012 - 19:22

Johannes V.d. Meer:

Dag vier Rome.

Vandaag dus naar villa Borgheze, park van 80 ha midden in Rome. Na afloop de beroemde fontijnen bezocht en de Spaanse trappen.
    Na afloop terras genomen Beppe wijntje en ik cola met uitzicht op beroemd gebouw.
    Na afloop duurste consumptie ooit.
    Later in metro bijna fototoestel kwijtgeraakt. Voelde iemand tegen mij aanlopen, jochie van jaarof 12 was ook zomaar verdwenen.
    Het weer hier is saai, altijd hetzelfde.
    Zijn vanavond van plan even te bellen. Tot zo dan.

Groeten Pake en Beppe.

P.S. Morgen vroeg opstaan naar de Friezenkerk.

• 03 Juni 2012 - 19:24

Johannes V.d. Meer.:

Dag vijf Rome. Vanmorgen dus vroeg uit de veren op maar de Friezenkerk. In de bus van de camping zat nog echtpaar met camper en een echtpaar uit Drachten.
    Dit echtpaar was spontaan opde fiets naar Rome gegaan en kwam onderweg tot ontdekking dat men dan onderscheiding kon krijgen.
    In Friezenkerk hebben we de hele dienst megemaakt, intussen hoorde men ook vlagen van kerkdienst op Pieterplein.
    Wel indrukwekkend gebeuren.
    Na afloop weer door de overdrukke straten gedrenteld hoofdzakelijk schaduwzijde straat.

Morgen dus op naar Siena.

• 05 Juni 2012 - 15:44

Laatste dag Italie.

Vanmorgen met de trein van Siena naar Pisa gereden reis van 1.48 uur. In Pisa bagage in hotel gebracht 16 min lopen vaaf station en toen per voet Pisa bekeken.
    Valt niet tegen mooie stad en dan die toren met al die mooie gebouwen eromheen.
    Morgen te voet naar vliegveld (16 min lopen) 10 uur vertrekt vliegtuig, 12uur Amsterdam.

• 07 Juni 2012 - 12:08

Liana:

Hoi Romegangers,
    Zo te lezen zijn jullie weer thuis.
    Bedankt dat we weer mochten meegenieten :) .