Terug van reis naar Rome Pake en Beppe. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu Terug van reis naar Rome Pake en Beppe. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu

Terug van reis naar Rome Pake en Beppe.

Door: Johannes.

Blijf op de hoogte en volg Johannes

08 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Even een kleine samenvatting onze reis Italie.

Woensdag 30 mei om 11.30 uur per trein vertrokken Rotterdam aangekomen in Rome op camping om 22.00 uur laatste stuk met pendelbus.
Na inschrijving zaten we na half uur aan het avondeten.
Volgende dag eerst uitslapen, daarna stad maar even in. Dit was 20 min. met stoptrein daarna vier haltes in Metro en dan ben je in het centrum.
Hier hebben we vijf dagen al de bezienswaardigheden zo ongeveer bekeken, elke dag warm overal druk vooral inde Metro waar ik bijna mijn fototoestel was kwijtgeraakt.
Op onze camping kwamen we s avonds tot tot rust na al de indrukken overdag. Ons onderkomen was een mobiel home met twee bedden wastafel toilet en douche. Buiten twee stoelen en tafel.
Verder was op deze camping alles voorhanden, breakfast avondeten campingwinkel en internet alleen inloggen bleek niet mogelijk (volgens helpdesk lag dit aan de instellingen) heb dit maar zo gelaten.
Laatste dag in Rome hoogtepunt op deze reis bezoek aan Friezenkerk. Helaas waren er weinig Friezen aanwezig maar hadden Hollanders deze kerk afgehuurd ter gelegenheid van De Eerste Heilige Communie van hun kinderen.
Volgens ons was hier ook bekende bij aanwezig n.l. Gerda Verburg.
Fotos van dit alles op Friezenkerk.nl. (wij staan er ook nog op achter in de kerk)

Na Rome maandag naar Siena gereisd. Eerste stuk met trein,na Chusi tot mijn verbazing verder met bus, overigens niet zo gek je ziet veel meer omgeving, trein rijd heft van tijd door tunnels.
!4.00 uur aan ook op camping, zelfde onderkomen alleen nieuwer en met koelkast.
Met de bus even binnenstad bekeken, eigenlijk te weinig tijd 18.00 uur op camping leek onweer op komst.

Volgende dag laatste ettappe met de trein naar Pisa.
Trein vertrok 10.41 uur. Overstappen Emporie aankomst Pisa 12.30 uur.
Nadat we bagage naar Hotel hadden gebracht (10 min. van station) op weg naar de scheve toren.
Stad viel ons niet tegen, veel mooie gebouwen en om de toren van Pisa staan ook nog veel oude gebouwen.
In de avond wilden we nog wat eten in de stad doch ik voelde me niet lekker, toch besloten een Big Mac te eten, helaas geen trek.

Op onze kamer aangekomen heet en lawaaierig, aan alle kanten snelverkeer en om de vijf min.opstijging vliegtuig met alle herrie vandien.
Maar vroeg op bed (wat moet je anders) maar ja slapen vergeet het maar want tot diep in de nacht kwamen backpackers binnen en vroeg inde morgen hoorde je de eerste wekkers al.
Achteraf blij dat ik kamer had gereserveerd en geen slaapzaal.

Volgende morgen 1300meter lopen naar vliegveld waar we 10.00 uur vertrokken en na voorspoedige reis om 12.05uur werden opgewacht op Schiphol door mijn broer en echtgenote. Na bezoekje in Dortdrecht aan onze zuster (was die dag jarig) arriveerden we negen uur in Sneek.

• 08 Juni 2012 - 19:20

Afke:

Hoi Hait, heb even je foto's gezien. Helemaal top. En knap hoor hoe je dat allemaal doet. Vooral de laatste foto vind ik erg leuk. Hopelijk maken jullie nu meer uitstapjes.

Hou van jullie.

Liefs,