Dag zes Cirauqui -Villamayor de Monjardin. - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu Dag zes Cirauqui -Villamayor de Monjardin. - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu

Dag zes Cirauqui -Villamayor de Monjardin.

Blijf op de hoogte en volg Johannes

01 September 2012 | Nederland, Sneek

Hallo mensen hier ben ik weer. Gister geen internet wel gratis wifi maar daar heb ik niets aan. Dag vijf dus klein verslag van Sytse. Onderweg cafe computer maar de letters waren van de knoppen versleten, ikzelf kan dan niets schrijven dat zodoende.
Opmerking jij loopt steerds achteraan klopt, veel bergen (pacemaker niet goed ingesteld)
We zitten nu op plaatsen tussen grote steden weer iets anders.
Vanmorgen weer zeven uur vertrokken na ontbijt op refuge (kofie uit automaat en wat brood en yogerd. Onderweg broodje en koffie. We vermaken ons prima en ik loop meest met Willem achteraan. Vandaag was er in dorpje 3 km voor aankomstplaats feest en werd ons spontaan brood en wijn aangeboden.
Ook was er onderweg een kraan waar je zo wij kon tappen. Verder pluk ik onderweg wat bramen en of en toe trosje druiven.
Verder zon schijnt hier weer volop pelgrims hebben was op de lijn, zitten op terras, hebben alle zeven hier avondmaal en morgenvroeg voor 3 euro ontbijt.
Groeten pake en oant moarn.

• 01 September 2012 - 15:19

Baukje Stevens:

Drie uur, even op de computer kijken en daar staat al een verslag van Johannes.
    Ideaal voor ons, dat jij ons op deze manier op de hoogte houdt van jullie "reilen en zeilen" daar in Spanje. Ik heb Benny gisteravond nog proberen te bellen maar dit lukte niet, kreeg tot twee keer toe Spaans sprekende mensen, ben toen maar gestopt. (Ik heb waarschijnlijk iets niet goed gedaan).
    Ging de laatste drie km. nog een beetje na al die wijn? Of toch maar het wijntje laten staan. Met of zonder wijn, geniet op jullie terras, rust lekker uit zodat jullie er morgen weer fit tegen aan kunnen gaan. Groetjes voor allemaal van Baukje

• 01 September 2012 - 15:41

Johannes Van Der Meer:

benny heeft het te druk met van alles en hij zegt boukje is nooit thuis en geen bericht is goed bericht.

• 01 September 2012 - 19:18

Afke:

Hoi Haïti,
    Zou ik ook zeggen dat de pacemaker niet goed is afgesteld. Maar ach 1 moet toch de laatste zijn. En als je maar geniet. Morgen laatste dag thuis. Kinderen gaan maandag weer naar school.
    Heren geniet ervan en oant moan.

Liefs afke

• 01 September 2012 - 20:33

Atty En Fedde Steenstra Uit Joure:

hallo pelgrims
    hier dan weer even een berichtje uit Joure
    hier alles goed,en bij jullie gaat het ook lekker , ja het is een hele belevenis voor jullie ,geloof ik moet ook maar eens mee , gooitzen groetjes van ons. en sake die was vanmorgen hier en we hebben even de foto's bekeken,dus we zijn helemaal op de hoogte
    gr van ons allen
    johannes het is geweldig zo jij het doet op de cp
    atty

• 01 September 2012 - 20:55

Johannes:

Allen bedankt voor reakties, ditmaal geen fotos gaan nu naar bed, morgen zes uur op het is hier fris maar we hebben extra deken gekregen. Morgen 31 km komt zo uit.
    P.S. mijn schoenen staan op punt het te begeven heb ze nog geen jaar, ben ook nog vriend van Folkert.

Pake.

• 01 September 2012 - 21:08

Rutger:

hallo heren,

wie gaat er nu op pelgrim terwijl de Vuelta bezig is (ze zijn overigens niet zover bij jullie vandaar).
    Ik kreeg het verzoek om even het reilen en zeilen hiervan aan jullie door te geven, dus bij deze.
    Tot vandaag stonden er drie nederlanders in de top 10, helaas heeft Mollema het vandaag niet goed gedaan (25e) en is hij terug gezakt naar de 15 plaats in het klassement (stond 10e).
    De stand is momenteel:
    1e Rodriquez
    2e Contador +22 sec
    3e Froome + 1:41
    4e Valverde + 1:41
    5e Moreno + 4:16
    6e Gesink + 5:07 (vandaag ook veel tijd verloren, stond steeds 5e)
    7e Roche + 5:51
    8e Talansky + 6:13
    9e Ten Dam + 6:34 (was vandaag de beste nederlander 8e op 1:04 van Rodriquez).
    10e I. Anton + 7:16

Zo ik hoop dat jullie zo weer een beetje op de hoogte zijn.
    Succes nog, en wellicht laat ik wel weer even wat van me horen.
    Groeten
    Rutger

• 01 September 2012 - 23:24

Gerda Van Der Meer:

hi hannes en de rest.

gister weer thuisgekomen van paar dagen duitsland.
    jullie vermaken je wel daar in dat spaanse land met wijn !
    is goed voor de bloedsomloop hoor.
    geniet maar van alles wat je ziet, is hett niet erg warm?
    Groetjes jezus.

• 01 September 2012 - 23:42

Anton:

Zonder laatste is er ook geen eerste, jij gunt een ander de eer.
    Niet te veel van die gratis wijn drinken, want dan is er misschien ook geen eerste meer.

Veel plezier, A & A

• 02 September 2012 - 08:05

Gerrit Bleeker:

30 augustus 2012 22:12 | Door: gerrit bleeker
    nou heren van de rolator club.ik hoorde op de radio dat alle mooie vrouwen nu naar noord spanje zijn vertrokken,met een onbekende bestemming.en ik heb wel een idee waar ze naar toe zijn gegaan.maar hou mij om veiigheids redenen hou ik mij maar stil.dus heren wees op jullie scherpst.veel succes in espange,vr gr gerrit bleeker,en hou heit goed in de gaten,want hou ouder hoe gekker zeggen ze wel.vr gr gerrit

• 02 September 2012 - 12:04

Hinkelien Engwerda:

Hoi pa Engwerda en de andere pelgrims,
    Het is zo leuk om elke dag weer een berichtje van pake te lezen en te horen dat het allemaal goed gaat en dat jullie genieten van het moois om jullie heen. Hier gaat ook alles prima, vandaag een lekkere luierdag, weer valt hier wat tegen. Gisteren moesten de jongens weer voetballen en daarna had Ojani nog een feestje. Loop ze maar weer vandaag!

Groeten, Hinkelien

• 02 September 2012 - 12:12

Ojani Cicilia:

Opa hoe is het daar goed? ik heb gevoetbald 14-1 verloren jammer hè en Danilo is niet zo lief geweest tegen beer bennenton, dat is de beer van de klas. Verder gaat alles goed. Ik heb mijn nieuwe fiets al gekregen, hij is wel voor mijn verjaardag hoor. Veel plezier en groeten van Ojani en Danilo.

• 02 September 2012 - 12:52

Marion:

Hallo allemaal,

Volgende stop Viana?
    Daar hebben ze drie hoog stapelbedden!
    Weet je dat je bij de wijntapperij op de film gezet bent ?
    Dat gebruiken ze voor reklame al die dorstige pelgrims!
    Logrono is een mooie oude stad, je loopt zo door de geschiedenis heen..
    De Albergue in Najera is opgezet en betaald door de advocaat die van Nistelrooij geadviseerd heeft met zijn Spaanse contracten; er hangt een ingelijst shirt van hem in de hal.
    Geniet van alles wat op je pad komt en dank je wel voor de herinneringen die je bij sommigen van je volgers los maakt!
    Groetjes uit Airborn Oosterbeek, M.

• 02 September 2012 - 17:15

Johannes:

Dag zeven Monjardin-Viana 32 km.

Marion we slapen vandaag niet driehoog maar op de grond. We hebben nl ingeschreven naast de kerk a donatie echte pelgrims dus.
    Na om 6 uur te zijn opgestaan na voortreffelijk ontbijt start 7 uur mooie zonsopkomst straalhelder fris prima wandelweer. Om 2 uur ingeschreven douche en gezellig op pleintje biertje inde zon.

Inloggen kan nu niet meer had computer waar letters waren versleten dus na drie maal inloggen geen wachtwoord meer, dus beste volgers, blijf reageren, ik schrijf nu zo.

Heb Benny verteld uitslach vuelta op internet.

Groeten Pake.