Lytse Doarpen Rintocht 25 km. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu Lytse Doarpen Rintocht 25 km. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu

Lytse Doarpen Rintocht 25 km.

Door: Johannes.

Blijf op de hoogte en volg Johannes

21 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen om acht uur samen met Gooitzen Ykema op de fiets uit Sneek vertrokken richting Roodhuis.
Weer niet al te best maar volgens buienradar viel het wel mee.
Half negen aangekomen wij inschrijven voor 25 km mogen niet eerder dan 9.15 uur als laatste groep vertrekken.
Ondertussen komen steeds autos binnen en is er gestart met de eerste groepen.
Ik zag gister op internet dat er meer dan 1000 mensen zich hadden ingeschreven dus dat word dringen geblazen in Roodhuis. Inderdaad ontstond er een file, ik wilde fotos nemen, maar ontdekte dat mijn kaartje niet aanwezig was, helaas geen fotos van deze unieke situatie in Roodhuis.
Om 9.15 uur dus gestart, moet zeggen alles perfect geregeld.
Gooitzen (oud snelwandelaar en 51 elfstedentochten op zijn naam) zette er meteen de sokken er in. Iedereen werd ingehaald en ik was blij hem te kunnen volgen wat mee aardig lukte.
Ondertussen bleef het behoorlijk regenen maar dat heeft weer als voordeel veel zuurstof in de lucht.
Na Tirns naar Hartwert waar voor de stempelpost in de stromende regen 100 meter file stond zijn wij doorgelopen zonder stempel.
Volgende post Nijland geen probleem, we kregen twee stempels.
In Folgeare kregen we stempel in de boerderij van de beroemde sterke man Wout Zijlstra.
Ondertussen was het droog geworden en na IJsbrechtum werd het ook rustig door ons stevig tempo.
In de Teetun onder Tirns kreeg Gooitzen toch honger en hebben we pauze ingelast en twee broodjes genuttigd.
13.10 uur kwamen we aan in Roodhuis. Na kopje koffie terug op de fiets de gehele route nog wandelaqars tegemoed komend.
Ondanks de regen toch een zeer geslaagde dag en moet zeggen fantasties georganiseerd met meer dan 1200 deelnemers. Organisatie bedankt, hopenlijk volgende keer beter weer.

Groeten Pake.

• 21 April 2012 - 17:47

Liana:

Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad.
    Wij ook, op de Camino van Burgum.
    Prachtige tocht en maar een enkel buitje. Jacobus had het goed met ons voor.
    We hebben jullie gemist :)

• 21 April 2012 - 19:05

Elly Koopman:

Jullie zijn wel stoere kerels hoor. In dat rotweer op de fiets naar Reahus. Brrr!
    En wat veel deelnemers hè? Nou, jullie hebben supersnel gelopen. Maar ja, als je Gooitzen als loopmaat hebt, ben je zó een eind weg!!! Maar... je kon 'm bijhouden, klasse! Wel jammer, dat je niet bij ons in Bergum was. Wij hebben ook een heel leuke, gezellige dag gehad en een mooie route gelopen. Tot ziens bij een tocht ergens......
    Groetjes, Elly

• 22 April 2012 - 19:18

Albert:

Ik kwam Pake nog tegen toen jullie op de fiets teruggingen.....nog daggezegt maar het hoge tempo van jullie eiste zn tol...jullie hoorden en zagen weinig meer haha. Jammer van het kaartje.....Ik laad altijd met een snoertje zodat het kaartje altijd blijft zitten. Kan nooit vergeten worden. Mooi verhaal, groeten A&M

• 23 April 2012 - 08:07

Johannes V.d.Meer.:

Ja hallo Albert, gooi er nog maar schepje bovenop. Ik heb jou echt wel gezien al was het wat laat. Mijn reaktie kan komen i.v.b. met nieuwe medicijnen welke ik net gebruik en welke ook mijn rijvaardigheid kan beeinvloeden.
    Met pijn in mijn hart heb ik daarom ook maar besloten niet deel te nemen aan de 100 ste elfstedentocht. Start kaart groep 4 komt nu op marktplaats.