Ponferrada. - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu Ponferrada. - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu

Ponferrada.

Door: webmasterpake.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg Johannes

05 September 2009 | Nederland, Sneek

Kwart over 6 beginnen de eerste telefoons te ratelen. Gebeurt is het dan met de rust. Afgesproken was om 7uur ontbijt met koffie waren 20 voor 6 al klaar doch duur ging om 7uur open met gevolg 20 man voor bar waarop we besloten te vertrekken. Toen we na half uur aankwamen bij het Cruz de Ferro was het nog pikdonker.Toch een paar fotos gemaakt. Temp.6 gr.Na wat klimwerk kwamen we bij het totaal vervallen dorp Manjarin aan alleen bewoond door paar kluizennaars welke toch koffie hadden. Een bokkedilie vonden we pas in El Acebo om 10 uur. Afzien dus. Ondertusen daalden we gestaagd en steeg de temperatuur. Gooitsen die zijn leven veel gewandeld heeft geniet met volle teugen. Zulke mooie landschappen nog nooit gezien. Wij ook natuurlijk. Om kwart voor twee in refuge aangekomen.Ging 2uur open. Gr. de vier pelgrims.Nog bericht voor Henkelien van pa Het gaat hier priema het wordt steeds warmer daar houd pa van Gr allemaal.
:SMS update:: 6 september 2009 :
Baukje het gaat prima met Benny. loopt voor mij. 20gr 572hoog 11.25uur . Nog een uur gaans. Groeten pake namens de pelgrims.

:SMS update:: 6 september 2009 :
Vandaag makkelijke tocht Ponferrada Villafranca d.Bierzo. Weinig hoogteversch. Morgen zwaar 29km naar O Cebreiro op 1250m

• 05 September 2009 - 14:08

Wietske:

Een dagverslag vanuit Dronryp. Vanmorgen moesten de pakesizzers voetballen in de stromende regen. Alletwee verloren, maar Martijn is een geboren keeper.Veel bewolking hier en geregeld een bui. Veel loop plezier en groetjes van Tine, Hendrik, René, Martijn en Wietske

• 05 September 2009 - 15:29

Hinkelien :

Hoi pelgrims,

Hier een berichtje voor opa Johan. In Amersfoort gaat alles goed alleen het weer is zeer wisselvallig met dikke buien en zon. Vandaag dus een dagje niksdoen met de kids. Als het weer morgen beter is gaan we naar Slagharen, we hadden nog gratis toegangskaarten gekregen van een vriendin.
    Veel plezier nog en vanavond maar het verlate ontbijt inhalen!
    Groetjes, Hinkelien, Michael, Ojani en Danilo

• 06 September 2009 - 17:33

Geert:

Dag Hait,
    We blijven goed op de hoogte van jou reis. Roos heeft vandaag een halve dag gewerkt aan een tekening voor jou. Ik moest erop zetten 'dikke tut voor pake van iris en roos". Zet de tekening hier op de site (pappa heeft een standaard gemaakt, verwijder de foto maar weer anders doe ik het wel.
    Jenny is gisteren voor homeopathie bij VSM in Alkmaar geweest. Kwam met waterplanten terug, echter hier was ook nog een verstekeling mee een salamander. Die had dus vrije loop bij ons in de kamer.
    Voor meer info zie site van je kleinkinderen en een hele goede reis naar O Cebreiro toegewenst.
    Groet,

Geert