Op de schaats naar Roodhuis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu Op de schaats naar Roodhuis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johannes Meer - WaarBenJij.nu

Op de schaats naar Roodhuis.

Door: Johannes.

Blijf op de hoogte en volg Johannes

05 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was het dan zover, eindelijk de mogelijkheid om per schaats naar Roodhuis.
Om 8.10 uur vertrokken te voet naar startplaats. Onderweg trof ik Nico en in Ijsbrechtum waren we moet vijf man.
Schaatsen opbinden en op naar Roodhuis.
Viel niet mee, laag sneeuw op het ijs. Johan Gooitzen en Sietse reden voorop wij (Johannes en Nico) volgden op afstand. Nico kon op skies beter uit de voeten en mijn enkels begonnen ontzettend op te spelen. Voor de rest begint voor ons allen de leeftijd mee te spelen.
In Tirns even uitrusten voor laatste stuk Roodhuis waar we net even voor de lopers arriveerden.

Na de koffie en berenburg en de sterke verhalen over vroeger (Jan Stienstra die te voet was gekomen had nog fotos van 1979 toen ze per schaats over het IJselmeer waren geschaatst) de terugreis aanvaard.

Nico verkoos ook te voet. Nadat zowel Sietse Johan en Gootzen waren gevallen heb ik mijn schaatsen ook maar afgebonden en te voet verder gegaan.

Vanuit Sneek waren een handvol mensen onderweg ook twee inspecteurs van ijswegencentrale. Ijs nog te dun voor veegmachine (6 cm)

Daar het de hele week nog vriest, verwacht ik toch volgende week in Sneek te starten, na weekje training moet het dan toch lukken.

Update Zondagavond.

Vanmiddag toch nog even geschaatst op de kolk naast spoorlijn. Prachtig stuk ijs 1.2 km lang geveegd door iemand met veegmachine. Heb hier 40min prima geschaatst nadat ik mijn (nieuwe) schaatsen had opgeknapt en goed opgebonden. Morgen weer even training en dan komt het wel goed.
Pake.

• 05 Februari 2012 - 12:30

Sytse:

waar zijn de andere foto's? hebben de anderen wel geschaatst? en waar is de foto van Johannes op schaatsen?

• 05 Februari 2012 - 12:50

Johannes Van Der Meer:

Pake zijn fotos waren op.

• 05 Februari 2012 - 15:47

Jannie:

Hey Johan.

Wat een super leuk idee om op de schaats naar Roodhuis te gaan!!
    En ik weet zeker dat het jullie na een week in training zeker gaat lukken, om vanaf Sneek naar Roodhuis te schaatsen!
    Heel veel succes en heel veel schaatsplezier!!

Groeten en oant sjen!!

• 05 Februari 2012 - 16:37

Marion:

Wat een prachtige plaatjes!
    Ja het kriebelt echt bij jullie..wat zeg ik: het krabt en het schuurt!
    Ga je nu iedere dag een stuk conditie erbij schaatsen?
    Geweldig, maar kijk wel uit hoor!
    Anders giet it oan zonder jullie!
    M.

• 05 Februari 2012 - 17:45

Anton En Ank.:

Mooie foto's.

• 05 Februari 2012 - 17:54

Afke:

Hoi pake,
    Wat fantastisch om te lezen en de foto's te bekijken. Er ligt wel veel sneeuw. Hier niets meer. Ga zo nog even op de ijsbaan schaatsen. Veel plezier morgen.

Heel veel liefs,
    afke